onsdag 18 juli 2012

Leksaksbloggen

I dag fick lilleman provköra en liten väns Plasto-moppe och med det lilla, lyckliga ansiktet på näthinnan så hamnade jag på en leksakswebshop jag handlat från en gång tidigare. Ajjaj, vad de var dyra, tänkte jag och surfade vidare. Och tur var väl det, för plötsligt, på en annan webshop var priset halverat. På äkta tjejmatte-vis betyder ju det att den i princip är gratis och att det vore en enorm synd att låta bli att klicketiklicka.

Bild lånad från br-leksaker

Nå, jag överdriver. Men tänk att en och samma moppe kan kosta 40 i den ena butiken och drygt 20 i den andra. Och trenden på övriga leksaker var densamma. Jag vet i alla fall vilken butik jag väljer.

2 kommentarer:

  1. Helt logiskt räknat tycker jag ;) Det skulle man inte ha trott, att "den" webshopen var billigare än "den andra".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, verkligen inte. Åtminstone jag har haft den dyrare som förstahandsval då jag har sökt något speciellt. Inte nu längre...

      Radera