måndag 27 augusti 2012

Nya fåtöljen

Så länge jag kan minnas har det stått ett helt gäng naturfärgade tygfåtöljer i vår sommarstuga. Världens snyggaste kanske de inte är, men de hör stugan till. Så - när man ramlar över en variant av sommarstugestolarna i nyformat var det säkert någon form av nostalgisjuka som slog till, för en fick följa med hem.


Och ägaren till den nya stolen? Glad som en solstråle! För visst är det en minifåtölj som har hittat hem till oss. Då kanske det inte gör så mycket att den på inget sätt passar in i vårt vardagsrum...?


Sådär annars kan vi ju konstatera att en liten hand har varit lite för hårdhänt med garderobsblomman som skymtar där bakom. Vet inte om det säger något om mitt sätt att ta hand om grönväxter, men det har jag inte ens märkt före jag ser det nu på fotot... Man får reda på mycket via bloggen, haha.

6 kommentarer:

  1. Kul med ikea, jag vill också såg att det kommit massor med nytt och snyggt dit =).
    Allt behöver inte passa in det är sånt som gör hemmet perfekt, huvudsaken att lillen är nöjd =)=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det var riktigt roligt! Även om jag saknade lite nya miljöer, tycker att de flesta "rum" såg likadana ut som de gjorde i våras då jag var där senast... Å andra sidan kom vi hem med nästan allt som fanns på listan, så det spelade inte så stor roll.

      Radera
  2. Va roligt att L fick en riktit mysig tv-fåtölj! Bara att hoppas att lilla rumpan vill sitta någon stund då också! :) Men den andra fåtöljen då? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den andra fåtöljen fanns inte i butiken ännu, tyvärr... Och kan du tänka dig! Lilla rumpan återkommer till fåtöljen gång på annan - för det är ju så roligt att klättra upp (och ner...) i den! Men, jaa... sitter gör han förstås inte så stora stunder. ;-)

      Radera
  3. Kul då man hittar allt som man vill ha. Då vi var där sist så var hälften slut då vi kom fram =( inte kul. Tråkigt med nästan samma miljöer, det såg så nytt och fräscht ut i katalogen. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist när hyllan gapar tomt när man väl kommer så långt som ut i lagret! En liten sekund hann jag tro att garderobsstommarna var slut i går också (som var den egentliga orsaken till resan)... men det visade sig att de visst fanns, som tur var!

      Radera