torsdag 11 oktober 2012

Shoppiloppi

Ah, vilken fin känsla som kommer över en när lokalgården och vägarna kring den är fulla med bilar, surret inne i lokalen är varmt och borden svämmar över av allt man kan tänkas fynda för billig peng. Jag kan erkänna att jag upptäckte loppisar något senare än alla andra, men bättre sent än aldrig. För exakt 3,80 kom vi hem med en leksaksbil i perfekt skick (som kör av sig själv - dessa moderniteter!), ett litet plasttåg som har knappar och ljudeffekter samt en finstickad kofta i storlek 86. I morgon är det jag som sitter i kassan, så loppiskänslan får sitta i då också. Hoppas vi ses!

Utöver att halvt bosätta mig på lokalen i helgen, så kommer jag också att sätta in en ZbH-beställning på lite ströprodukter. Kommentera eller mejla på wide.petra@zbh.fi om det är nåt du känner att du behöver! Katalogerna hittar du här till höger.

Okej - lite svider det att bläddra fram en ljuv sommarbukett i brist på andra bilder. Men det är väl så man överlever mörkret just nu. Med lite sommar i sinnet.

7 kommentarer:

  1. Lycka till med försäljningen och hoppas också att du gör flera fina fynd :) Vilken fin sommarbild, tänk att vi faktiskt detta år också hade någon fin sommardag med blå himmel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, när man tittar på bilderna så verkar sommaren inte ha varit helt värdelös ändå... ;-)

      Radera
  2. Fint säger Moster Britta o Heimo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till bloggen Britta och Heimo!

      Radera
  3. loppis e nog bland det bästa som finns :)

    SvaraRadera