söndag 9 december 2012

Andra advent

Äntligen, äntligen tog jag mig i kragen för att gå ut i förrådet och gräva efter julgransbollarna i silver som jag visste att jag hade nånstans. Och visst blev lådan så mycket finare med innehåll! Det är nästan så att man inte ens ser den skrynkliga duken där under...


Av de här glasboxarna har jag sålt ganska många under hösten, vilket skapar en himla nyfikenhet kring vad alla riktigt har i sina lådor nu i juletid. Jag tippar att det säkert finns många mera kreativa förslag än just julgransbollar. Berätta om du som har en kikar in!


Julblommorna har förresten också tagit sig. Det som bara var lökar och lite grönt för en vecka sedan har nu blivit ståtligt och vackert. Amaryllisen har jag helt låtit bli att vattna, och det verkar ju vara ett vinnande koncept.

3 kommentarer:

  1. Mina julblommor växer och blommar så de knakar,
    det blir nog att köpa flere ju närmare jul vi går.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. I min ljusbox finns en ljusslinga + pärlor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klickade fram din blogg och fick se bildbevis! Tjusigt!

      Radera