söndag 3 mars 2013

Dagens källare

Okej att det är lite "hela havet stormar"-varning över vår källare just nu. Men ändå. Så här nära har det aldrig varit (vilket i och för sig alltid är ett sanningsenligt påstående i byggprocessen, menmen). Det sista av golvpusslet håller som bäst på att läggas, och sen är tak, väggar och golv klara. Klara!



Vi flyttade in i ett, så att säga, halvfärdigt hus. Halvfärdigt är i och för sig fel ord, eftersom vi absolut har haft en helfärdig våning med nästan allt man kan tänkas behöva. Att vi inte har haft någon tvättstuga har förstås känts opraktiskt, men det är heller ingen livsnödvändighet med en sådan - hur praktiskt det säkert än är. Och visst är det väl just det rummet som hägrar mest av allt just nu. Och garderoben.

ATT det ska rensas, nu när vi så småningom får ta hela huset i bruk. Ni vet ju hur det är, med bristfälliga och tillfälliga förvaringsmetoder så blir det lätt stökigt och opraktiskt. Var sak har inte sin plats, eftersom det mesta så småningom ska ha sin plats på något annat ställe. Men nu så, nu ska det bli ordning. Jag lever fortfarande i tron att det ska bli så mycket lättare (rätta mig inte om jag har fel) att hålla ordning med mera och fler ändamålsenliga ytor. Det måste helt enkelt vara enklare att ha en städad garderob då det finns tillräckligt med hyllor, eller hur?!

Och med den tanken hoppar vi rakt på dagens garderob-fråga. Ni har ju sett den förr, men här är vår garderob sett från badrummet.


Garderoben är min och makens, och ligger som en passage mellan vårt sovrum och badrummet. En sida var, är tanken. Jag var snabb och paxade den vänstra, eftersom den har något fler hyllor. Men till frågan. Vad skulle du göra med tapetväggen rakt fram? Att det ska hänga en spegel där är ganska givet, men hurdan? Jag vill ju inte hänga upp nån maffig mastodont-spegel, eftersom den då äter upp tapeten. Och jag gillar ju tapeten. Fast samtidigt gillar jag ju rejäla ramar och helfigursspeglar. Så, var hittar man en rejäl, men nätt, spegel?

Utöver spegel står också ett gäng lampor på inköpslistan. Och ni vet ju vad jag tycker om det.

7 kommentarer:

  1. men om man sätter flera speglar i ovanför varandra så blir det ju en helfigursspegel men ändå syns tapeten däremellan :)// Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore ju en bra idé, tack! Måste nog ge oss ut på spegeljakt och se vad som finns snart!

      Radera
  2. De där tapeterna har vi också. Jag gillar den skarpt men mannen var inte så förtjust i början. Vi har den i ett allrum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog jag var mer övertygad än mannen om dess förträfflighet här också... ;-) Jag hade också gärna kunnat ha dem i ett "vettigare" rum, eftersom det nu känns som att det är för lite av dem, haha.

      Radera
  3. Å vilken härlig skrubb, lite avis måste jag säga. Njut när du får flytta in där =)

    SvaraRadera
  4. Vi har en helfigursspegel som är köpt på - tro det eller ej - Citymarket! Ganska smal, men ändå lite krusidullig silvergrå ram. Riktigt snygg, men inte för maffig. Annars brukar Jysk också ha fina speglar. Hmm, jag borde verkligen komma till skott med att fota vårt klädrum, men då det är så trångt där så jag backar bara in i en vägg så fort jag försöker fota :-)

    SvaraRadera