måndag 22 april 2013

Barnrummet

Av alla rum på nedre våningen, så är det nog barnrummet som jag har tyckt har varit roligast att fundera på och planera lite kring. När det dessutom är ett väldigt uppskattat rum av dess ägare, så blir det bara ännu roligare.

Efter lördagens Ikea-resa är allt det som var tänkt införskaffat, och rummet börjar kännas ganska färdigt nu. Utöver sängen, som var välplanerad och efterlängtad (trots att vi nog inte tar den i bruk nattetid riktigt ännu), fick finaste lillkillen dessutom det lilla miniköket som jag har tjatat mig blå om i flera omgångar. Låt vara att rummet så gott som enbart består av Ikea-grejer, vi är knappast de enda i världen som gillar smart och förmånligt då det kommer till att inreda barnrum.

Men, jag verkar inte riktigt hitta rätt vad gäller möbleringen. Fram och tillbaka har jag flyttat och stuvat om. Och om och om igen. När jag inreder åt mig själv så brukar jag vara ganska mån om att inte trycka in allt längs med väggarna, men efter en intensiv leksession med finaste vännerna så kändes möbleringen lite fel och "olekvänlig" så jag började flytta om i rummet - igen. Numera ser det alltså ut så här, med så mycket lekyta på golvet som möjligt.


Köket hade jag väl egentligen gett upp hoppet om. Tyckte det var lite för dyrt och så. Men så följde både sonens mormor och farmor med till Tammerfors och resten är historia. Kökshistoria. Stort tack till er som är så kloka att ni slår er ihop! Lillkillen är hursomhelst i sitt esse. Nätt och jämt så vi kom oss iväg till dagis i morse, när leken var som roligast.


Den uppmärksamme noterar lilla duken. Av min mormor, såklart. Klart det ska vara en hemvävd miniduk på bordet. Ska det va´så ska det va´! :-)

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det är lillen paradis rum, jättefinr! Det ät kul att planera barnrum då man får leka med fantasin lite mera en vanligt och det finns ju så mycket fint till de små :)) Ha de bra!!

    SvaraRadera