fredag 23 augusti 2013

ZbH hösten 2013

Eftersom jag vet att höstkollektionen börjar skickas ut till oss Zelected by Houze-säljare om ett par veckor, så har jag tålmodigt väntat på det. Därför var det en riktigt positiv överraskning att hitta en rykande färsk länk till vår höstkatalog i inboxen nu i kväll.

Titta, titta!
Nätkatalogen hittar du här!


Jag säger bara det: som om min inredningsiver inte redan var stor nog... för NU kliar det minsann i fingrarna! Tidigare säsonger har jag ganska direkt hittat några naggande goda favoriter, men nu är det så otroligt mycket som lockar.

Här kommer en riktig bildbomb, och jag hoppas att jag kan inspirera någon lika mycket som jag själv blir inspirerad. Alla bilder är naturligtvis plockade från vår hemsida www.zbh.fi, gå gärna in där och kika närmare.

Bilden nedan skulle jag kunna kopiera rakt av i något hörn här hemma. Framförallt så fullkomligt älskar jag brickbordet. Älskar.


Golvljusstakarna storgillar jag också, både  de svarta och de silvriga. Synd att just levande ljus på golvet inte känns som ett alternativ just nu i alla fall.


Helt nytt för i höst är bland annat servetterna ovan. Eftersom det finns en kökshandduk i samma paisley-mönster så ser jag den perfekta "hälsa på"-presenten framför mig. Och vinglasen är förstås fortfarande lika, lika fina.

Buddha är ett återkommande tema för ZbH, och jag undrar om inte det här är min favorit bland de olika Buddhorna hittills. Om jag tolkar bilden rätt så finns det plats för ett värmeljus ovanpå glascylindern.





Hoppas, hoppas att ni gillar! Om någon gillar så pass mycket att en visning känns som det enda rätta så är det bara att hojta till så bokar vi.

2 kommentarer:

  1. vinglasen E absolt mina favoriter!!! ha haft fram di x antal ggr ti middagar, å mycke vin ryms i di :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med just de här vinglasen räcker det bra med bara ett! ;-) Kul att du gillar dem!

      Radera