måndag 20 januari 2014

Bloggutmärkelse

Det börjar redan bli många veckor sedan jag blev tilldelad bloggutmärkelsen "Sunshine Award" av Lotta och bloggen Hemma hos Ingeborg, och med den uppmaningen att skriva ett inlägg med tio saker om mig själv. Bättre sent än aldrig - här kommer de tio punkterna.

1. Bor i Harrström, men i vår familj är det endast sonen som är en äkta infödd Harrström-bo. Dock är beslutet att bygga vårt hem här nog ett av de bättre vi har gjort.
2. Jag är lärare till yrket.
3. Jag är impulsiv och ivrigt lagd...
4. ...vilket säkert förklarar att jag utöver utbildningsbranschen öppnade egen firma och kastade mig in i inredningsbranschen så där vid sidan om, under mammaledigheten för några år sedan.
5. Jag är också pratsam och skojfrisk...
6. ...men himla kvällstrött.
7. Jag försöker vara föreningsaktiv och vill gärna vara med och skapa goda utvecklingsmöjligheter för vår hemby.
8. Jag har ovanan att ständigt gå runt och plocka undan sånt som jag inte tål att se på - men sen har jag varken ordning eller koll på vart saker och ting hamnar...
9. ...vilket alltså förklarar oredan i skåp och lådor.
10.  Jag gillar kaffe och tulpaner.

Det om det. Jag låter bli att utmana vidare denna gång, men känner du för att haka på så gör't ändå!


1 kommentar:

  1. Kul att du tog emot utmärkelsen. Roligt att läsa mer om personerna bakom bloggarna. Ha en fin helg

    SvaraRadera