fredag 27 februari 2015

Fredagsblomman

Nåja, som om det stod fräscha tulpaner på köksbordet varje fredag... Det gör det ju tyvärr inte, men ibland får man unna sig.


 Favoritfärgkombon. Alltid.


Den här fredagen känns så färglös genom fönstret, att lite grönt, vitt och lila behövs för att jag ska hitta någon form av energi. Och energi vore toppen att ha, för jag planerar att både ta in våren i hemmet och få lite ordning i tvättstuga och kök. Vill det sig riktigt, så kanske jag också lyckas glädja lillkillen med en överraskning i eftermiddag, denna sportlovsfredag då Hopsis kommer till våra krokar.

Men före det ska jag alltså gräva i mina skåp, och försöka bestämma mig om en och annan gammal favorit igen får uppleva våren i våra soffhörn - eller om det är de nya pärlorna jag plockar fram.

1 kommentar: