torsdag 5 mars 2015

Förr och nu

Jag ramlade över en ljus och inbjudande sommarbild på vårt kök, från 2012 då vi ännu var ganska nyinflyttade i vårt då splitternya hem. Matbordet hade redan hängt med ett antal år, och det sålde vi sedan rätt snabbt då det inte var utdragbart och därför blev alldeles för litet så fort vi fick gäster.


Och så blev jag ju tvungen att ta fram en av de senaste köksbilderna jag snabbknäppte i januari. För att jämföra lite mellan välstädat nyinflyttad och vanlig vardag med ytterligare några år på nacken.


Visst. Det är en liten skillnad. Det får det förstås vara, när man bor och lever. Men ajaj, så det kliar att kanske erkänna mannen rätt och tycka att det är dags att skala av lite igen. För om jag ska vara ärlig så gillar jag ju bild nummer ett mera... Även om jag rent personlighetsmässigt har svårt att hålla min närmiljö särskilt avskalad. Håhåjaja.

2 kommentarer:

  1. Det måste ju få finnas spår av de människor som lever och bor i ett hem. ;)
    Fast jag måste erkänna att jag skulle vilja ha det mycket mer avskalat än jag har. Felet är bara det att jag tycker om vackra saker, och det går inte riktigt ihop med tanken på ett avskalat hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får helt enkelt ta varann i hand! ;-)

      Radera