fredag 27 november 2015

Lillajulshelg

Äntligen är stjärnorna uppe i våra fönster! Varning för ordet - men de ger verkligen ett så mysigt sken. Skapar stämning och mjukhet i både hem och själ. Ibland måste jag behärska mig lite, som när jag tänker att man nog inte kan ha för många stjärnor. Egentligen skulle jag kunna ha en i varje fönster, men då det skulle kräva en viss införskaffning så fortsätter vi så här i år ännu. 

Och med ens andas hela hemmet lite mera jul. 27 dagar väntan kvar. 




Men.

Samtidigt som jag donar på med dylika världsliga ting bränner årets absolut största och mest känslofyllda tv-händelse fortfarande på näthinnan, nämligen dokumentären Tills cancern skiljer oss åt. Såg ni den i går? Den greppade tag direkt, och släpper inte. Alls. Starkare 90 minuter i tevesoffan har jag aldrig stött på och aldrig har jag förr känt mig så berörd över något jag bara har upplevt genom rutan. Missa inte, se den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar