måndag 30 november 2015

Man tager vad man haver-soppan

Ibland är det ju så, att man egentligen borde ha storhandlat redan i går. Så, när det vankas kvällsmat och man fortfarande inte har kommit sig iväg till butiken så är det ju tacksamt om det går att koka soppa på en spik - eller ja, på vad man nu råkar hitta i sina skåp. 

Jag hittade lök, potatis, morot, grönsaksbuljong och matlagningsgrädde - och på det kom jag rätt så långt visade det sig. Plockade en chili ur plantan i köksfönstret för hetta, använde stavmixern till något annat än bebismat för en gångs skull och blev riktigt förvånad över hur gott det blev. 

Synd att jag alltid höftar så mycket med min matlagning att jag redan har glömt vilka kryddor jag mer petade ner i soppan. Citronpeppar och ingefära, kanske. Och så persilja. Hos oss går ingen rätt säker från den torkade persiljan.
  



Och nej, det här är verkligen ingen matblogg. Men ibland blir man lite inspirerad ändå.


2 kommentarer:

  1. Känner ju nog igen mig i detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt det, att det inte bara är hos oss. ;-)

      Radera