onsdag 2 december 2015

Dagens pyssliga

Carina på bloggen Min naturliga sida skrev om ett lagom lätt och snabbt julpyssel, som vi passade på att testa. Lätt som en plätt löd omdömet, och det var det ju. 

Det bläddrades friskt bland reklamtidningarna, de grällaste valdes ut och så klipptes remsor på löpande band. Lite hade jag kanske velat påverka färgval och eventuellt också söka fram sicksack-saxarna, men har man egna visioner redan som fyraåring så har man. Så jag blandade mig inte i alls den här gången - och bra gick det från början till slut.




Nu har vi en jättefin blårosa julgran på sticka att peta ner någonstans. Kreatören själv, som har hört talas om den tid då granarna hängdes i taket, fick en så bra idé att hänga upp den här för vi behöver bara snöre och spik, men jag tror och hoppas att just den goda idén avstyrdes redan i planeringsskedet. 

Så. En julgran i kartong och pappersremsor, skapad av barnahand i väntan på att så småningom ta in den äkta varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar