tisdag 8 december 2015

Syskonkärlek

Man börjar märka av den mer och mer, syskonkärleken. Hur den lillas ögon tindrar när hon ser storebror i färd med nya upptåg, och så storebrodern som då och då spontant stannar till för att pussa den fjuniga hjässan.

Eller som i dag, då han med lätt ynklig röst sa att han inte vill att hon ska bli stor. Varför inte frågade jag - och gissa svaret... Hon är ju så söööt när hon är bebis. 




Visserligen inser jag att det bara är en tidsfråga innan konflikter om leksaker och sånt uppstår syster och bror emellan, men i stunden som är nu njuter jag av den fina relation som håller på att formas. Förhoppningsvis en som håller livet genom, från gemensamma barnaminnen till ålderns höst.


2 kommentarer:

  1. Vi har samma hos oss. De är så härligt att se hur Lillasyster lyser upp när hon får se sin bror. Och hur gulligt är det inte när han sen ger henne leksaker, pussar henne och busar så hon tjuter av skratt! Inga syskongräl ännu, men så fort hon börjar röra på sej lite mer är jag rädd att det nog kommer så jag njuter för fullt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi kan nog märka att storebror ibland byter ut nån sak som lillasyster håller i och sånt redan nu, men lilla prinsessan fogar sig ännu till brorsans "förslag", haha.

      Radera