tisdag 9 februari 2016

Jag hjärta dig

Men, vad händer vid vårt köksbord?

Massproduktion av små pappershjärtan?




Jo. 

I dag hann jag nätt och jämnt städa undan frukosten innan den unge herrn berättade att han minsann visste vad alla hjärtans dag är. Jahaa, sa jag och fick en beskrivande förklaring om kärlek och sånt. Och därefter, massproduktion av små pappershjärtan.

Med hjärtan kan man montera ihop nästan vilka trevliga kort som helst, så med gemensamma krafter blev det både björnar och hundar. Vi hade en liten dispyt om vilken färg björnar egentligen har, eller ja - färgen var vi ense om, men för mig duger det bra med ljusare beige när man inte råkar hitta den rätta nyansen av brunt. För min medpysslare däremot var den självklara lösningen såklart tusch - och visst gav jag mig, brunbjörn är mycket sötare än beigebjörn.  




Sedan hittade vi ett rödbrunt papper, så när jag var nöjd och klar flödade inspirationen fortfarande för den yngre. Han fortsatte med andra ord med några hundar till, alldeles på egen hand.






Jag får väl konstatera att jag börjar bli allt mer överflödig i skapandeprocesserna. Städprocessen efteråt däremot, där är jag varmt välkommen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar