tisdag 19 juli 2016

Ettårsfotograferingen

Jag publicerar sällan väldigt tydliga bilder på våra barn, men nu kan jag inte riktigt låta bli att gå lite, lite längre än jag annars brukar. För vet ni, vi har en hel drös med sagolikt vackra bilder på vår stora, lilla ettåring.




Bilden nedan till exempel. En favorit bland många. Fröken fick nallen som nyfödd av sin storebror, och bara en sådan sak gör ett fotografi av en klänningsklädd ettåring med tygblomma i håret extra vackert.




Och det är så lustigt att bilderna blev så bra, för själv tyckte jag mest att jag sprang och bar tillbaka den lilla damen då hon konstant försvann ur bild denna soliga junikväll. Och att hon, när hon väl stod stilla, mest bjöd på århundradets uppvisning av hela grimas-spektrat. Så - när bild efter annan faktiskt är svindlande vacker blir man lite tagen. Ömsom leende och ömsom grimaserande, fast alltid sådär fantastiskt söt som bara ett litet barn kan vara.

Klart man är partisk, men när man nästan får en tår i ögat av att bläddra genom dem alla, då får man kalla ettårsfotograferingen lyckad.


Fotograf: Julina Skog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar