lördag 26 november 2016

Dags för jul i vardagsrummet

 Inlägget i samarbete med Maxomorra.

En hel höst har passerat sedan solrosen i september här under. En hel höst, fylld med vardag och dagis och jobb och allt däremellan. Som en blinkning, nästan, har dagar förvandlats till veckor och månader - och nu står första advent för dörren. 

Vår femåring har plockat fram varenda tomte han har hittat i julgömmorna - fjorton stycken räknade jag till - och jag märker att jag har mjuknat då det kommer till hanteringen av dessa. Julen är barnens, och även om jag tidigare år har varit väldigt rädd om min tomtesamling, så tänker jag nu att de borde tåla lite ivriga barnahänder.


 




Och i den stilen fortsätter vår lillajulslördag. Jag försöker mig på lite lätt städning, medan dessa två energiskt kånkar tomtar av och an. Lite som att skotta snö i snöstorm.


Barnens glada tröjor kommer från favoriten Maxomorra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar