torsdag 28 juni 2018

Nya perspektiv

Ett ganska kännspakt surrande har den, min brors drönare. För bara några dagar sedan ljöd surret över vår backe, då han i kvällssolen överraskade med att ta några bilder av vår gård. Häftigt, eller hur? Bilderna har oerhört bra kvalitet, och jag ser framemot dagen då vår gård är så pass klar att vi också plockar in en på väggen i en ram.




Fast innan dess är det lite jobb kvar. Ett av våra sommarprojekt det här året är gräsmatta. Eller påfyllning av den, för att vara mera exakt. I byggskedet gjorde vi en väg på husets baksida, som leder fram till ladan, vilket i teorin är en bra sak att ha. I praktiken har dock den här vägen knappt använts annat än i samband med vårens vedarbete, vilket också är en av orsakerna till den massiva ogräsinvasionen vi drabbats av. Så - i år löser vi ett stort problemområde med en rejäl hög jord och en säck gräsfrön. Jorden syns förresten på bilden ovan, även om den numera är utspridd och gräset sått. 




Att det också pågår en del byggarbete till vänster i bild är alldeles riktigt, och det är en trappa av samma marksten som vi har lite här och där, som tar form. En trappa där i slänten har stått högt i kurs länge, eftersom dörren närmast den nya vägen ner leder till vårt grovkök. 

Också kvarnarna, som ger namn åt vår fina backe, fastnade på bild. Ett litet stycke historia utanför dörren.




Om du också är intresserad av egna flygfoton så kan jag gärna förmedla de uppgifterna till brorsan, säg bara till i så fall. Min e-post hittar du genom att klicka på min profil uppe till höger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar