tisdag 3 juli 2018

Lekvänligt

Med stora ögon tittade hon fascinerat på, när jag i samma andetag som jag fick för mig att möblera om i hennes rum också skred till verket. Sällan är det så enkelt att agera på sina impulser, som i ett barnrum med mindre och inte så tunga möbler. 





Mycket rosa, förstås. Det blir ju lätt så när man gillar rosa själv.



Och visst är det något alldeles speciellt över ett nymöblerat rum som plötsligt inbjuder till nya lekmöjligheter. Jag hittade också en gammal rulle med svartatavlan-plast, vilket i en handvändning skapade ett café snarare än ett leksakskök. 




Ett café där det mest serveras korvsoppa och pussar enligt lillasyster själv, men eftersom pussarna var gratis så hamnade de inte på prislistan.




Sängöverkastet som gamlamomma har gjort är så kärt att jag nästan inte vågar använda det, men det gör vi ändå. Ibland.




Så där, på ett ungefär, ser det ut inne hos lillasyster just nu. Hon börjar ju äntligen komma i den åldern då hon faktiskt leker små stunder, och jag tjuvlyssnar fascinerat medan hon pratar för sig själv vid spisen eller över ett pussel.

Var ålder har onekligen sin charm. Tålamodsprövande sådan för det mesta, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar