tisdag 30 oktober 2018

Blogg x 3

Att blogga är en livsstil brukar det heta - och visst kan det vara så. Utöver den här bloggen brukar jag då och då uppdatera inte mindre än två bloggar i arbetets tecken.

Den första har funnits i två år redan, men är bara aktiv i oktober månad. Oktober är den månad som vi i min skola läser extra mycket, och också har gett namnet Boktober. Både i år och i fjol uppdaterade jag och kollegan bloggen Boktober - månaden med boken i centrum med allt möjligt som vi har fyllt vår läsmånad med.

Den andra bloggen är min egen personliga lärarblogg. Nytt för både mig och vår skola är att vi, tack vare bidrag från Svenska folkskolans vänner, i år kan erbjuda egna lärplattor till våra sjätteklassare, enligt metod 1:1. Det innebär att lärplattorna är helt personliga och tillgängliga under hela skoldagen, med alla möjligheter och det ansvar som följer. Den resan dokumenterar jag alltså till viss del i bloggen Ett till ett.




Bilden har inte så mycket med just det här inlägget att göra, men desto mera med ett av våra inlägg i boktober-bloggen. Kika gärna in, och ta del av en liten bit av min arbetsvardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar