lördag 24 november 2018

Julmagi

Att ta med sina ungar på fotografering är väl knappast något som får en förälder att jubla. Det är så mycket som känns svettigt - stressen innan, kläder som ska hållas rena och prydliga, hår som ska ligga rätt, ansikten utan mjölkmustascher och så tålamodet och medgörligheten som ska leverera på max under själva fotograferingsstunden.

Fast förra veckoslutet gjorde vi just det ändå. Väldigt spontant, så nappade jag på ett erbjudande att fotograferas av en lokal fotograf i prästgårdsmuseet i kyrkbyn. Lika spontant kläddes barnen i röda nyanser och avslappnat möttes vi för en överraskande trevlig fotosession. Vi togs emot med öppna armar och fotografen Valeria bjöd till och med på kaffe innan.

Temat då? Jul, förstås. Salen i museet andades spektakulär jul och jag är så glad och innerligt nöjd att jag nappade, eftersom bilderna är fantastiska. Jag brukar som bekant inte visa barnens ansikten på bloggen, men idag kan jag helt enkelt inte låta bli.




Julmagi är bara förnamnet. Makalöst vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar