söndag 2 december 2018

Julklappstips

Inlägget är ett samarbete.

Mitt jobb gör förstås att mitt kalenderår normalt sett börjar i augusti med läsårets början, men i år kommer jag faktiskt att byta kalender vid årsskiftet - för vad annat kan man göra när den här fantastiska landar i postlådan?



Från Personlig almanacka förstås, och personlig är den definitivt. Jag valde en nytagen bild på barnen på framsidan, färger som tilltalar och skänker lugn och sidor som jag behöver i min arbetsvardag. 

Mina vardagar är förstås fyllda med lektioner, så jag valde layouten med tre rader per timme för lektionsplaneringar. Längst ner satte jag in små rutor för bland annat veckans dagistider och varje ny månad startar med ett uppslag med hela månaden.




Eftersom jag alltid använder en kalender fullt ut, så har jag också stora krav på papperskvaliteten. Det funkar förstås inte om mina rader lyser genom till nästa sida, och i den här kalendern är pappret rejält tjockt och pennan glider lätt. 




Själva planeringsverktyget på hemsidan är enkelt och smidigt och jag gjorde dessutom min kalender i mobilen, vilket var precis lika lättarbetat som på datorn. Ytterligare en stjärna i kanten får detta svenska företag för att man uppmärksammat finlandssvenskan och ger oss en kalender på svenska men med finländska högtidsdagar. Bara en sån sak!

Så visst är jag nöjd. Jättenöjd till och med. Den perfekta julklappen till mig själv, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar