söndag 21 april 2019

Söndagssysslor

Då och då slår den till, impulsiviteten, och bra är väl det. I morse fick jag för mig att sortera i kökslådorna; Joo, en timme tar det, max bedyrade jag för mannen, som hakade på. Nå, det blir ju trångt när två vuxna och en unge börjar tömma skåp och lådor, varpå mannen i sin tur föreslår att han kan tvätta fönster istället.

Sagt och gjort. 





 
Det där med en timme förstår man ju var rena fantasier, men annars gick det bra. Sällan har väl en söndagskväll känts mera ombonad och behaglig. Köket tömdes på ett antal års krafs, keramik som inte längre används har flyttat ut och fönstren är skinande rena. 





Teamwork när den är som bäst. Och jag, jag är lika tacksam varje år för att jag slipper ha hand om fönstertvätten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar