söndag 15 juli 2012

Lamp-SOS

Trots ihärdiga försök så kom vi inte undan den berömda korridoren nere i källaren. Ni vet, det där rummet som inte är något rum - men som ibland måste finnas då det leder till alla andra rum... Hursomhelst så har vi en sån korridor på kommande. Nu är jag på jakt efter vägglampor till detta icke-rum - så att det nu blir lite fint i alla fall.

Och det är nu det blir svårt. Nu minns kanske att jag inte är sådär jättehejsan med just belysning? Jag vet helt enkelt varken vad jag tycker om eller vad som blir fint på plats. Alltså surfar jag mer eller mindre runt i blindo och behöver all hjälp jag kan få.

Den här tror jag förstås att jag gillar. Vitt och krusidulligt kan väl inte gå fel? Eller, om några år kanske det är helt fel - vad vet jag?! Plus att vi ska ha tre likadana, möjligheten finns ju att vitt och krusidulligt gånger tre känns lite mera än lagom. Eller?

Bild lånad från Jotex

Den här spelar i och för sig i samma liga som lampan ovan, men jag gillar den inte alls lika mycket. Fast med en annan skärm är den kanske just den light-version av krusidullerna som behövs för att vara lite mera långlivad.

Bild lånad från Ellos

På det stora varuhuset hittar jag dessutom en lampboll som nästan är gratis. Men jag vet inte, kanske sveptes jag iväg av priset...

Bild lånad från Ikea


Sen är det ju typiskt att det ska finnas en fågellampa också. Men ingen orsak till oro - den här gången ska jag hålla mig och låta korridoren bli fågelfri. Fast lite söt är den ändå...

Bild lånad från Ellos
Ni ser ju. Lampor, alltså. Ingen lätt match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar