torsdag 5 juli 2012

Nytt

Inredningskliet håller sig väldigt långt borta nu då det är sommar och några sommarpasteller har fortfarande inte hittat hem till oss. Däremot nya tjusiga ljuslyktor! Kanske inte säsong med tända ljus ännu, men de är fina ändå!



Nu till allvaret, hur allvarligt det nu blir på temat inredning. Ni minns vardagsrumstävlingen...? En av vinsterna var ett hemma-hos-reportage i septembernumret av Talo&Koti. I början av augusti får vi med andra ord besök av både reporter och fotograf, hur svårt jag än har att smälta det. Och - ska man för första och troligtvis sista gången i livet figurera i en inredningstidning måste man väl bjuda till lite... Vilket jag verkligen inte har gjort hittills den här sommaren. Nu är vi redan i juli och jag har inte lyft ett finger för att låta det synas här hemma.

Alltså borde jag åtminstone få till en accentfärg, eller nåt. Men vilken? Sen sommar eller tidig höst? Var är trollspöt när man behöver det?

4 kommentarer:

  1. Jag röstar på tidig höst. Passar bra i septembernumret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är inne på samma. Men inspirationen känns väääldigt långt borta...

      Radera
  2. Kommer reportaget ut i september så skulle jag nog också försöka anpassa inredningen så den blir lite "höstigare". Då är säkert alla redan så trötta på ljuva, somriga pasteller så det blir nog bra med en lite mörkare färg som accent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller bara att hitta färgen och inspirationen... .)

      Radera