tisdag 7 augusti 2012

Hemma hos min vän

Lilleman och jag hälsade på två av våra käraste vänner - en stor och en liten - i dag. Mamman, som jag lärde känna under studietiden, har jag till och med bott tillsammans med. Sen råkade det sig så lyckligt att vi fick barn samtidigt, en av varje sort, och vår vänskap har bara blivit starkare. Kanske just för att vi fick barn med några dagars mellanrum.

Med familjens godkännande kunde jag inte låta bli att knäppa några mobilbilder (kvaliteten därefter) av deras fina hem. Med två blivande ettåringar i hasorna tyckte jag ändå att vi lyckades ganska väl med mitt infall.



Hallen, så inbjudande och stilig. På den andra bilden skymtar också den lilla tjejens fina vägg.


Vardagsrummet är stort och ljust. Med hjälp av de turkosa färgklickarna kan man nästan ana vilken accentfärg som dyker upp här och där i det här hemmet.



Sidobordet i samma rum utgör ett läckert blickfång tillsammans med familjens foton och övriga minnen. Fondtapeten är också riktigt tjusig.


Väggklockan är otroligt trevlig. Och stor!




Sovrummet är rymligt och läckert med den häftiga fondtapeten och den fina turkosa färgen. Rummet känns dessutom nästan dubbelt så stort tack vare speglarna på de stora garderobsdörrarna. Sänggaveln är helt underbart ljuvlig och jag skulle inte alls ha något mot att ta med just den hem till oss...


3 kommentarer:

  1. Mycket vackert inrett! Klockan tycker jag om, får man fråga varifrån den är köpt? /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är köpt på Jysk, så värre än så var det inte.

      Radera