tisdag 16 oktober 2012

På tal om badrummet

Ett badrum med vitt kakel är ju väldigt tacksamt då det kommer till att variera sig med accentfärger. Med vit bas funkar det att plocka in i princip vilken färg som helst på handdukar och golvmatta. Att jag sitter och funderar på vilken accentfärg som ska bli vår första när grovjobbet pågår för fullt är visserligen något pinsamt, men låt så vara. 

Först drogs jag väldigt mycket åt det här hållet.

Bild lånad från jotex.fi

Men, sen insåg jag att vitt och grått är - ja - vitt och grått. Nästan lite trist. Så jag surfade vidare i jakt på lite mer färg. Vet inte om det är årstiden som gör sitt till, men plötsligt ville jag att det ska hända nåt på textilerna. Som den här explosionen hos Hemtex. Kanske inte den där färgklicken jag sökte, men oj en så rolig handduk. Synd bara att jag inte ramlar över någon matta i den där senapsgula nyansen.
I samma butik finns en annan trevlig handduk med en liten rosett och spets nertill. Och med den är jag tillbaka på ruta ett med grått och vitt. Jaja.

Bild lånad från hemtex.fi

2 kommentarer:

  1. Vi har tre badrum i vårt hus och alla går i vitt, svart och grått. Jag har medvetet valt den basen för att enkelt kunna förändra med olika färger på textilier och detaljer. Men gör jag det? Nej, jag har gråa och svarta handdukar för jag tycker helt enkelt det är snyggast :-) Så kör du på den stilen om du gillar den. Jotex-bilden var jättefin, har inte sett den serien förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men åtminstone har du ju möjlighet att förändra med färg lite hursomhelst! ;-) Här på övre våningen har jag turkosa klickar i badrummet, men vi får se hur det blir där nere. Det där vita och gråa lockar nog väldigt mycket...

      Radera