lördag 16 februari 2013

Pink

Det är mycket rosa just nu, både i bloggarna och webbutikerna. Jag vill förstås inte vara sämre, och även om det inte hör till vanligheterna att visa upp diskhon så kan man ju göra undantag.

För några veckor sedan ramlade jag över Cults diskmedelsflaska på halva priset, och bland de illgröna och tråkbruna fanns också den här rosalila kvar i hyllan. Att det sen råkade komma hem en disktrasa med lite rosa förvånar förstås inte.


På tal om rosa. För länge sedan hade Jotex nån kampanj och sålde alla hissgardiner för en femma styck, och för en gångs skull var jag snabb och hamstrade gardiner för kommande behov. Eftersom jag då ännu inte hade en aning om tapeter och färgval i källarens rum, så höll jag mig till de vita varianterna.

Vilket jag kanske ångrar lite nu... Om jag inte minns helt fel så är det just den här gardinen som väntar på att få hänga i vårt sovrum, fast i vitt då.

Bild lånad från jotex.fi

Surt, eftersom den rosa är såååå tjusig. Mantrat "vitt är mera långlivat" får lov att snurra ett tag, är jag rädd.

2 kommentarer:

  1. Rosa är faktist ganska så söt.
    Trevligt veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Trevlig söndag!

      Radera