söndag 14 april 2013

En ny kompis

En av de bättre investeringarna man kan göra i ett hus med typ 30 fönster är nog den här.


Du har kanske sett reklamen om Kärchers fönstertvätt? Jag föll i alla fall pladask, och nu har jag en egen. Det handlar alltså om en batteridriven fönstertvätt med sugfunktion, som rengör utan spill eller ränder. Kanskekanske orkar man genom alla fönster inför den här sommaren också...

Och byrån den står på är vårt skötbord som numera möter en när man kommer ner för trappan. Minus skötbordsdelen ovanpå då förstås. Man måste bara gilla multifunktionella möbler.

5 kommentarer:

  1. En sån där har jag sneglat på också. Hur bred är den? Funkar det om man har fönster med krysspröjs tror du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det funkar säkert då det fanns två olika munstycken. Jag har på det bredare (28 cm) här, men det smalare var 17 cm. När jag kollar på webben så står det inget om det smalare munstycket, men ett sånt var som sagt med. Vet inte om det är något specialpaket vi köpte, eftersom den också var i vitt istället för reklamens gula...

      Radera
    2. Måste nog ta mig en närmare titt på den där maskinen!

      Radera
  2. Berätta sen om den är värd priset. Jag har också funderat på en sådan.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter några snabba tag bara för testandets skull, så är jag övertygad om att den är värd pengarna. Vi har ett glastrappräcke, som normalt tar 100 år att putsa, men nu svepte jag över det på ett par minuter. Bra!

      Radera