onsdag 19 juni 2013

Sommarens mitt

Vintern tog aldrig slut, våren varade två minuter och sommaren har nästan redan nått sin kulmen, trots att det känns som att det gröna nyss kom. Det känns onekligen som att årstiderna rullar på snabbare än man hinner med, men nu är vi redan här. Midsommar, alltså.

Vi ska fira hemma hos oss med fina vänner och ljuvlig mini-tjej. I kväll har jag försökt mig på lite pre-städning, trots att det händer så mycket hemma hos oss på två dygn att huset säkert kommer att vara i behov av ytterligare en omgång med dammsugaren innan fredagen.


Efter midsommarhelgen blir det nedräkning riktigt på riktigt. Då återstår bara en futtig, liten arbetsvecka innan semestern. Jag målar upp den vackraste glansbild i mitt inre över alla ljuva semesterdagar som väntar, och hoppas att mina förhoppningar i alla fall till viss del infrias. De är trots allt inte överdrivet extravaganta... Vackert väder, spontana utfärder till Wasalandia (haha, hur spontant är det egentligen då jag redan har bestämt vart jag vill ta med familjen...) och ljummet vatten nere vid stranden. Lika lediga kompisar, vackra solnedgångar och långa promenader. Sånt.

Men först tar vi midsommar och den ljusaste tiden på året. Glad midsommar på er!

3 kommentarer:

  1. Skönt med semester =) Vilken fin bild på ett fint hem. Skönt med sommar men lite mera värme skulle det få vara =) Hoppas att du haft en bra midsommar =)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack, snälla! Din kommentar hade fastnat i skräpposten, och nu först såg jag den...

      Radera