torsdag 1 augusti 2013

Upp till bevis

Efter att ha fryst in jag vet inte hur många påsar och burkar med blåbär, tänkte jag mig det ultimata testet för min tvätt-favorit Vanish. Blåbär, alltså. Och lite kaffesump också, bara för att.

Voilá!

Blåbär till vänster, kaffesump till höger

Inte för att jag trodde något annat heller, men roligt att den lilla tygbiten verkligen blev så skinande ren som de säger på reklamen. Inte en skymt av någon fläck efter 45 minuter i 40 grader. Jag valde att gnida in lite pulver + vattensmet på fläckarna först, för att dessutom sätta i lite i tvättmaskinen. Jag använde inget vanligt tvättmedel, bara Vanish the fläckborttagare - och visst funkar det.

Nu var fläckarna visserligen färska, och jag kan kanske tänka mig att intorkade blåbär är lite mera besvärligt att få bukt med. Men, det lär visa sig när jag tvättar sonens - blåbärsmonstrets - byxor efter i dag.

Testet utfördes på uppdrag av Buzzador.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar