onsdag 13 november 2013

Vårt sovrum

Samtidigt som jag knäppte en bild av lampan i inlägget nedan, så passade jag också på att vända kameran mot resten av sovrummet. Jag har för mig att jag inte har bloggat om det sedan det här inlägget, så det kanske är på tiden...


I samma skede som vi spikade takpanelen i rummet, så fick jag för mig att liggande panel på just den här väggen var ett absolut måste - så vi lät helt enkelt takpanelen följa med ner på väggen. Och glad är jag över det, eftersom jag gillar känslan av natur som rummet får tack vare den.


Rummet är inte så stort, eftersom vi prioriterade ett par extra kvadratmetrar i garderoben som ligger vägg i vägg istället. Det har jag inte heller ångrat, även om jag fortfarande kan fnissa åt reaktionen hos vår elementleverantör då jag lät förstå att jag ville flytta väggen så att sovrummet skulle bli mindre. Tydligen ovanligt.


Utöver panelväggen, så har vi också ett "fondhörn", med en tapet ur serien "Vintage" från Boråstapeter. En av favorittapeterna i huset, helt klart, och ibland kan jag känna att den visst hade passat på resterande väggar också. Fast å andra sidan är det här ett extra kärt hörn istället, så kanske man inte ska tänka så.

He va he.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar