lördag 22 mars 2014

Vårig lördag

Ända sedan min förra Lumia tyvärr gick i kras har jag harmat mig på den nya telefonens uuurusla kvalitet på kameran. Och, eftersom bilderna blir så otroligt mycket sämre än tidigare, så knäpper jag nästan inga mobilbilder nuförtiden.

Men i dag kunde jag inte låta bli. Geggiga och glada umgicks mor och son i sandlådan under denna strålande sol. Jag med ett leende på läpparna och han arbetandes med hörselskydden på och spaden i högsta hugg. I fantasins värld byggdes både hus och kokades soppa, och det är fantastiskt att ta del av vad som händer i just den världen.



Pukyn har annars redan varit framme en vecka eller så, och cykel-säsongen är officiellt inledd. Och, det är stor skillnad på hur en vinter, det vill säga tid snarare än träning, kan utveckla en två-årings cykelförmåga. Snabbheten fanns där redan i förra sommaren, men kanske inte samma stabilitet som han verkar ha nu. Jag märker att jag inte håller andan fullt lika mycket längre, och det är väl ett gott tecken... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar