torsdag 19 februari 2015

Muggar

Som ganska inbiten Mumin-tjej, med skåpen fyllda av både muggar och andra produkter med det berömda trollet på, har förstås jag också läst flertalet blogginlägg om just muminporslinets samlande på sistone. Jag gillar ju Mumin, så till vilket läger jag intar position är ganska lätt att gissa, även om jag ser på mina (eh, ja våra) muminmuggar som vardagsmuggar. En del av dem fastnade också på bild.


Fast visst. Om jag ska vara ärlig så har också vi flertalet av säsongsmuggarna orörda i ett skåp, utifall att. Och så har sonen av sin gudmor fått de finaste av samlarpresenter, nämligen en sommarmugg till födelsedagen och en vintermugg till julen - varje år sedan han föddes. De står förstås också orörda på en egen hylla, av förklarliga skäl.


Men som sagt, Mumin är vardag och just nu har en alldeles ny mugg-förälskelse ramlat över mig. Det är något med den kommande våren, som gör att allt i färgen turkos ter sig extra lockande. Så också i år. Och jo, mer än gärna fyller jag mina skåp med just den här rara, som alltså ingår i vårkollektionen från ZbH.

Speciellt nu, när jag försöker kurera mig från den envisaste av förkylningar (fast ordet förkylning låter så banalt i jämförelse med hur jag har känt mig den senaste veckan) så skänker en vacker mugg åtminstone lite tröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar