onsdag 18 mars 2015

Gårdagens kvällssysselsättning

En stor skillnad i de här mammaledighetsveckorna innan bebis ankomst den här gången jämfört med förra, är att jag tydligen inte alls har kommit mig för att förbereda något på kökssidan den här gången. Inga matlådor eller bakverk i frysen - vilket jag ju vet vore tacksamt att ha sen.

Så. Bättre sent än aldrig löd resonemanget, och medan familjens två herremän rustade ute så bläddrade jag fram det mest beprövade receptet i min annars rätt så begränsade repertoar.




En plåt mockarutor i frysen alltså. Bättre än ingenting.


Treåringen åt sedan kanter (eller ja, lejon- och draksvansar) för brinnkära livet - det gäller ju att skynda sig så man inte går och blir utan. Och ett stycke sockerchock senare känner jag mig ganska nöjd med att åtminstone ha något att bjuda på nästa gång vi får kaffegäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar