tisdag 17 mars 2015

Suget

För inte så värst länge sedan bloggade jag om att jag inte alls har upplevt så stort fingerkli när det kommer till diverse nyanskaffningar inför den kommande familjetillökningen. Att jag skulle nöja mig med några enstaka plagg i storlek mini och att vi ju faktiskt redan har det mesta.

Man kan ta tillbaka va?

Bilder lånade från Babystyle

Jag tar tillbaka.

Med den blivande storebrodern användes Emmaljungan flitigt både inne och ute den första tiden, och jag hade kanske lite förträngt att det inte är helt optimalt om man gillar någotsånär rena golv. Även om det funkar. Då hade vi dessutom vårt sovrum på samma våning som kök och vardagsrum, så många dagslurar sovs i egen spjälsäng redan från början. Men, eftersom husets sovrum numera finns i vår nedre våning inser jag ju att det blir en del spring i trappan om jag går in för att de små inomhuslurarna ska sovas där nere medan jag själv för det mesta finns uppe i köket eller vardagsrummet. För även om vardagsmotion är bra, så känns nog en bra plats för vila på samma våning som man själv för det mesta finns rätt så viktigt.

Så jo. Nu fick jag alltså plötsligt upp ögonen för den här pärlan, som har hur många funktioner som helst. Eller ja - tre i alla fall... Den funkar som en vanlig sitter, en vagga och med fotstöden ut som en behändig sovplats. Och den är till och med grå i stället för gräll, vilket inte är så självklart i bebisutrustningsdjungeln. Kanske det är precis den här prylen vi behöver, säger således mitt alldeles nyvakna kliande shoppingsinne.

Bilder lånade från Babystyle

Synd bara att jag inte spontanklickade direkt, för nu har jag dessutom råkat på den här rara vaggan som sedan kan förvandlas till söt barnrumssoffa. Och det går inte att fatta ett beslut på vilken av dem jag tror oss behöva mest. Går inte.

Bilder lånade från Babystyle

Ack, dessa "behov" som plötsligt och mitt i allt överraskande trängde sig på. Så det kan gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar