måndag 15 juni 2015

Limepaj

Eftersom jag gärna bjuder på något gott åt våra gäster, utan att jag egentligen har så stora kunskaper i köket, så blir jag alltid lika glad när jag upptäcker rätter som nästan gör sig själva. Som det här bakverket.


Då jag dessutom har grava svårigheter med att faktiskt följa recept så kan man inte annat än gilla´t då det inte är så himla noga med mått hit och dit. Speciellt på sommaren vill jag ha bakverk som inte är så kraftiga och som dessutom får vara lite friskt syrliga - vilket gör limepajen riktigt perfekt nu och några månader framöver då man faktiskt inte vill tillbringa överdrivet med tid i köket. Och vill man så spritsar man på lite sötad grädde för att kompensera syrligheten, utan att det för den skull blir överkurs. Namnam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar