torsdag 3 september 2015

Någons barn

I går mötte jag, precis som så många andra, bilden på den lille treårige Aylan som aldrig kommer att uppleva morgondagen. Och det gör så ont i hjärtat och känns så ohyggligt att ord inte kan beskriva.

Jag personligen kanske inte kan göra så mycket för att hjälpa. Men jag kan göra något - och just därför startar jag en egen insamling för Röda Korsets katastroffond. Jag vill uppmana dig som läser detta att också skänka en slant, så kanske en annan treåring överlever.

Genom att klicka på insamlingsbössan här till höger, så kan du skänka den summa du själv vill. Bidragen går via webbanken och pengarna betalas tryggt i sin helhet in direkt på katastroffondens konto.

Tillsammans kan vi hjälpa.

https://www.lahjoituslipas.fi/rodakorset/nagonsbarn/lahjoita/


4 kommentarer:

  1. Ett mycket fint initiativ!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värmer att flera sätter en slant i den virtuella insamlingsbössan! Tack till er!

      Radera
  2. Så bra! Man kan inte hjälpa alla, men man kan hjälpa någon!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! Och när många tänker så är det många som får hjälp! ♥

      Radera