måndag 23 november 2015

Första tomten

Jag har smygpyntat i någon vecka redan, men nu får det vara slut på smygandet. Och även om det inte är dags för någon julpynts-explosion riktigt ännu, så får åtminstone favorittomten kika fram ur gömmorna och ta plats på hyllan, tycker jag.




På samma hylla hittade snöbollarna också in under en glaskupa. För min del behöver det inte vara så avancerat; enkelt med ett stentroll och tre snöbollar i garn blir i mina ögon det vackraste som kan ta plats på en vinterhylla - med affektionsvärde och sånt. 








Så. Bara resten kvar nu då.

Bäst är förstås julgranen - även om det finns vissa spänningsmoment där. Dels är jag inte alls särskilt bra på att hantera situationen då ljusen ska i och förvandlas år efter annat utan undantag till någon form av stresskatastrof, och dels är vår lilla prinsessa säkert väldigt nyfiken på att ett träd plötsligt står mitt i vardagsrummet. Men sen, när det är pyntat och klart och lillasyster förhoppningsvis har vant sig vid att det visst ska stå ett träd som man helst inte ska peta allt för mycket på mitt i vardagsrummet ett tag - då är livet fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar