tisdag 17 november 2015

Till det andra barnrummet

På tal om en liten någon som blir allt större.

Det finns, som jag har bloggat om tidigare, ett ofärdigt rum i vårt hus, det som snart ska komma att bli lillasysters. Det är ganska mycket tabula rasa där inne just nu - omöblerat och alldeles öppet för förslag. Och vartefter den lilla, lilla bebisen blir en nyfiken och levnadsglad tös, så känns det som att det börjar vara dags att ta tag i hennes rum också.

Numera är vi ganska ofta i rummet som ska bli lillasysters. Vi sitter där om kvällarna, innan det blir läggdags för en som är liten. Känner in rummet kanske Ernst skulle säga, även om det mestadels handlar om att bara vara utan att låta köksstök eller något annat störa. Och kanske känna in lite, lite.

Jag har varken storslagna idéer eller enorma planer, men jag vill att vår lilla tjej ska få ett rum som hon tycker om, så där så att det lockar till lek och är inbjudande i all enkelhet. Då kommer ju jag också att tycka om det, tänker jag.

Och som sagt, det är dags nu. Fast jag drömmer rosenrött om hutlöst dyra detaljer, så klickar jag förstås hem billigt från Ikea istället. Den här gången något på golvet, något på väggen och så någonstans att sitta. Stolarna och bordet ska nog genomgå någon form av makeover, men mera om det en annan gång.

Så har vi så småningom en början.




Och om nu tomten råkar läsa och vill ha tips så skulle just den här söta sänghimmeln vara toppen som mysigt krypin i ett litet hörn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar