måndag 29 februari 2016

Solsken och gardiner

Vilken helg det har varit! Strålande sol och alldeles lagom vinterkyla har vi lyckats pricka in våra utevistelser i. Måndagen bjuder också på perfekt sportlovsväder och samtidigt sådant väder som får en att förnimma att en årstidsväxling faktiskt är på kommande så småningom. 

Märkligt egentligen, hur full vinter i gassande sol kan ge hintar om en vår som närmar sig med stormsteg. Helt klart är de ljusa dagarna åter på vår sida. Skönt. 

Utöver att andas frisk luft och erbjuda kroppen en välbehövlig d-vitaminboost, så blir jag alltid lite extra inspirerad att förändra här hemma då dagarna blir längre. I skrivande stund är det våra köksgardiner som får mig att känna ett intensivt förändringsbehov, och det är kanske - i ärlighetens namn - på tiden.






Men oj, så jag tyckte om dessa vita hissgardiner då för drygt fyra år sedan, när jag lät sy upp dem enligt mått och med tarralist. Ungefär lika mycket som jag egentligen vill ha något helt annat nu, kanske. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att sätta upp dem en. gång. till. efter att de tvättas nästa gång.

Men, vad annat man hänger i ett hörn som mest består av fönster vet jag inte, så långt som till gardiner tänkte jag tydligen inte i planeringen av detta hus. En  guldstjärna till dig som vet, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar