söndag 8 maj 2016

Morsdagssöndag

Sommarvärmen och livet utomhus stal lite av showen då det började bli dags att pyssla morsdagskort i år, så jag föreslog ett riktigt enkelt ett med små hjärtan som ett knippe ballonger på framsidan och ett fotografi på baksidan. 




Barnvänligt och snabbt, precis så som det då och då behöver vara när man pysslar med någon liten. Vår minsta var dessutom måttligt road under tiden storebror (och inte hon!) världsvant skötte sax och lim, så desto större orsak att hålla det enkelt.  

För du är för liiiten sa fyraåringen lillgammalt när hon klagade och jag försöker leta i mitt minne när månne han inte längre var för liten för förtroende i pysselstunder. Gissar att lillasyster närmar sig med stormsteg.




Utöver kort så fick både mormor och farmor varsitt armband av våra små, och jag tror nog att de uppskattades av sina nya ägare.

Själv blev jag förstås också uppvaktad med kramar och fina presenter i morse, och hur många gånger storebror än har försökt att avslöja sin present (hemligheter är inte det lättaste då man är fyra) så har jag varje gång lyckats med konststycket att inte höra. Så visst blev tygkassen med både text och bilder gjorda av den unge konstnären själv en riktigt fin överraskning.  

För dina böcker mamma sa han, medan jag fick känna mig en smula rörd redan innan morgonkaffet.

Så jo. En riktigt fin dag, på så många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar