onsdag 28 mars 2018

Vardagslyx

Inlägget är ett samarbete.

Vilken lyx att få komma hem med ett paket från Dermosil, öppna kartongen och känna välbehaget sprida sig i kroppen. Jag är en trogen kund, och har många klassiska favoriter som jag alltid återvänder till. Just därför är det så väldigt roligt att göra detta samarbete med Dermoshop, eftersom produkterna - vartefter man upptäcker dem - alltid blir lika omtyckta hemma hos oss.

Som handtvålen i Living-serien. Det är första gången jag använder den, och man kan ju stilla ställa sig undrande till varför det har blivit så, för jag är helt och hållet förälskad. Med fortsatt vinter utomhus lider mina händer, och tvål på redan torra händer brukar inte vara någon höjdare. Men den här återfuktar händerna på ett behagligt sätt och känns dryg att använda. Doften lägger sig som en skir slöja i badrummet, den är svag, mild och tränger inte på - utan den bara finns där mjukt och försiktigt. Ibland blir ju dofter onödigt ampra, men den här är snäll och lugnande. Det doftar blommor utan att för den skull dofta parfym, nästan lite som man föreställer sig doften av rent och det är ju inte illa då det ändå är tvål vi pratar om.  




Till Living-serien hör flera andra produkter, som också överraskar positivt. I mitt paket fanns utöver handtvålen också hand- och kroppslotion och duschgel, och båda två är riktigt bra produkter att använda varje dag.



Flaskorna är dessutom extremt snyggt designade, eller närapå o-designade, eftersom de är enkelt svartvita med väldigt lite och anspråkslös text. Jag gillar förstås att de är rejäla och simpla samtidigt - de passar vardagslunken samtidigt som de piffar till vilket badrum som helst i sin stiliga ödmjukhet.



En annan sak som också kännetecknar lyx i vardagslunken för mig är lackade naglar. Jag tycker allra mest om naturnära naglar; bruna, röda och grå nyanser, så det ljusgrå nagellacket Gel finish marble sattes genast i arbete. Dermosils nagellack har jag under åren samlat på mig i ganska många nyanser, men för första gången har jag ett överlack i samma serie. Och vilket prisvärt överlack sen - för under en femma får man ett kvalitetslack som ger både hållbara och smakfullt glänsande naglar.



Nya pärlor att börja kalla favoriter har jag definitivt hittat. Svårt att låta bli förstås, när kvalitet, design och pris går så väl hand i hand. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar