lördag 14 juli 2018

Dagens tips

Inlägget innehåller reklamlänkar.

Gårds Smak är jag som ni vet en trogen kund, och jag kan inte nog lyfta både de varor och den service de erbjuder. Morgondagens sätt att handla redan idag, helt enkelt. Men Gårds Smak är inte den enda nätsidan jag loggar in på för att köpa mat numera, eftersom det finns ytterligare en som har fångat min uppmärksamhet.

 

MatSmart är - precis som namnet säger - ett annat väldigt smart sätt att fylla på i sitt skafferi. Grundtanken för dem är att sälja mat - ofta extremt billigt - som annars av en eller annan orsak hade kastats bort. Ibland kanske produkterna har passerat bäst före-datumet, medan de andra gånger förkastas av helt andra orsaker, som överproduktion eller förpackningsbyten.

Jag kan personligen vara lite försiktig att köpa sådant som passerat bäst före, men eftersom alla datum är tydligt utskrivna är det inga problem att hålla koll på det. Jag har beställt flera gånger, och då sortimentet i allra högsta grad är levande och rörligt så brukar jag hålla lite koll och passa på att beställa då sådana produkter som vi använder i vårt hushåll erbjuds billigt. Dessutom dyker då och då varor man annars inte får tag på här på vår sida om Östersjön upp.


Så, helt klart ja tack till att fynda mat, med en mera hållbar miljö som resultat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar