tisdag 17 juli 2018

Högt upp i det blå

Från en klarblå himmel sken solen stekande het, den här sommarens marknadsdag i Kristinestad. Vi kombinerade med att hälsa på gamla momma i Lappfjärd, så egentligen hade jag inga förhoppningar alls på själva marknaden - fast redan innan vi kom in på området var ungarnas lycka gjord. 

Storebror älskar att hoppa i bungytrampolin - han har gjort det ett par gånger förr och vet vad det handlar om - så att han skulle få hoppa var givet. Och som han hoppar; högt, högt och med det största av leenden på läpparna.




Fast nånstans medan vi väntade på hans tur så påmindes jag om att jag faktiskt har två rätt så våghalsiga barn. Och hon ville ju också, såklart.




Jag kan! Jag har bälte på! ylade hon lyckligt efter de första skrämmande hoppen, och en stund senare var de till och med så pass ense att de gick hand i hand. 




Jag var inte sen att skaffa bildbevis, eftersom sådana bilder är rarare att ha än när de utövar den berömda syskonkärleken... Något annat som inte heller händer så ofta är att dessa bådas mormor och morfar hamnar i en gatukonstnärs blickfång, men också det fick vi uppleva. Vilken talang han var, på några få minuter drogs kolstrecken till roande karikatyrer.




I övrigt var marknaden precis som den är varje år. Jag fick mina kryddor, storebror valde sockervadd för sin peng och lillasyster fick en ettrig liten leksakshund som gick sönder innan vi ens var hemma. Precis som vanligt, alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar