fredag 12 april 2013

Just nu

Projekt "nu är hemmet dubbelt större" är ett lite större äventyr än jag kunde ana. Jag gick runt och trodde att bara byggandet blev klart så... Byggandet är relativt klart, liksom städande gånger många - men resten var mera än jag trodde.

Det har varit en hel del möbelmontering (se bäddsoffan som skymtar på bilden!), enormt mycket klädflyttande från den ena garderoben till den andra och en himla massa hmmm:anden kring vad som egentligen ska finnas var. Jag är inte så bra på det här med planering, även om jag försöker, så det blir lite fram och tillbaka med jämna mellanrum.

Men. Vi är nere. Vi sover i vårt nya sovrum och vi leker i den nya barnkammaren. 1,5-åringen fullkomligt älskar sitt lilla Ikea-bord och sina små stolar, så det är där vi hänger nuförtiden. Förutom när vi (jag...) inte går an som galningar för att jag vill ha allt klart precis just nu vill säga...


Bilden har väl inte så mycket att göra med inlägget, annat än att den råkade finnas närmast  i telefonen. Dammsugaren är det jag som använder, medan makens innebandyklubbor är populära hon han som skymtar i hörnet... Inte lika populära hos mig då kanske, men ännu har inget gått sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar