söndag 25 januari 2015

Vinterhem

Särskilt aktiv med kameran har jag verkligen inte varit de senaste månaderna, men när jag kikar genom mina bilder så finns åtminstone ett par bloggbilder att kasta in här.

Och visst är det tulpaner där borta på bordet! Äntligen säsong!


Lite julpynt hänger faktiskt ännu kvar på bordet, men jag har såklart nappat på konceptet vinterpynt - så det är helt okej. Den stora jul-kulan i silverfärg blev en favorit, trots att jag bara kastade fram den på rolighet. Gott så! Det blev annars aldrig någon juligare duk som prydde vårt köksbord för en månad sedan, men just den här favoriten av mormors löpare tjänstgjorde väl både över jul och även nu fortsättningsvis.


Och visst, lite annat nytt har också jag sett till att få hem. De fem lyktorna på köksbänken är definitivt nya favoriter...




 ...och se bara hur tjusiga de är med brinnande ljus i!


Åtminstone än så länge inbjuder mörka kvällar till tända ljus, men då och då kommer dagar som i dag. Vackra, perfekt tempererade dagar då man påminns om vad som komma skall. Ljusets återvändo, solens strålar och den perfekta pulk-vänliga snön får både stor och liten på godaste av humör. Rosenröda kinder och sånt, ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar