tisdag 26 april 2016

Sommardrömmar

Även om de senaste dagarna inte direkt har bjudit på sitta på trappan och leka sommar-väder, så märker man både här och där att det nog är många som tänker trädgård just nu.

Häromdagen försökte också jag på ett sådär lagom mystiskt sätt få sonen att känna ett kall att räfsa litegrann, men det är ungefär det. Att odla och skapa snitsig trädgård och sånt är inte riktigt min grej och har så aldrig varit - men med det inte sagt att jag inte uppskattar vackra utemiljöer sommartid. För det gör jag - och oj så jag ibland önskar att jag också skulle gilla att dona och skapa uterum och sätta fingrarna i odlingslådor. Men, nej. Inte riktigt.

Så när många kanske planerar sina odlingar och växter, så drömmer jag mera om andra saker. Som de här vackra utemöblerna som Granit bjuder på till sommaren. Något för alla.










Några rejäla krukor med sommarblommor till - det fixar till och med jag - så skulle jag ju nästan känna mig där jag också. I naturens grönskande uterum, minus jordgrävandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar